1. Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig omgående med automatik en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Kontrollera noga att du har beställt rätt produkt/produkter och att du uppgivit rätt leveransadress, e-postadress och rätt mobilnummer ! Uppdatera eventuellt ändrad adress och mobilnummer i din kundregistrering !
OBS. Det kommer ingen ytterligare bekräftelse/faktura på din beställning ! Skriv gärna ut och spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med Kundtjänst.

2. Betalningsalternativ

Bankkortsbetalning/Faktura
Varorna skickas omgående.
Guldfisken samarbetar här med 3:e part som har hand om säkerheten i transaktionerna mellan dig som köpare och banken. Överföringen är skyddad med 128 bitars kryptering. Idag hanterar vi Visa och Mastercard.

Institutioner/företag/universitet som önskar fakturering gör enbart beställningarna via epost till info@guldfisken.se. De skickas därefter som PostNord Företagspaket och med 30 dagars betalningsvillkor.

3. Leveranser
Vi skickar alla försändelser med Postnord.
Beställningen kan även avhämtas i Kalmar och då krediteras fraktkostnaden i efterhand.

4. Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt, fraktskadad eller fellevererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 7 dagar efter mottagandet. Yttre skador på förpackningen anmäls alltid direkt på Postens utlämningsställe. Kundtjänst tar emot din felanmälan.
OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta Kundtjänst för att få reklamationen godkänd. Då ersätts du för din eventuella returfrakt och får en felfri vara fraktfritt.
OBS. Spara alltid originalförpackningen för eventuell retur !

Ansvaret för fel i beställd vara är begränsat till vad nu angivits.

5. Djurskyddsregler
Vid användning av akvarier, terrarier, burar, djurtillbehör mm inom Sverige är du skyldig att följa svenska bestämmelser vid permanent användning. Vissa burar får endast användas som tillfälliga transportburar eller dekoration utan levande djur.

6. Bruksanvisningar
Om bruksanvisningen på något vis uppfattas som oklar eller svårbegriplig ber vi dig kontakta oss för kompletterande information innan du använder, monterar eller installerar köpt artikel !

7. Ångerrätt
Som alla vanliga ebutiker erbjuder vi 2 veckors ångerrätt. Ångrar ni ert köp av någon eller några varor så förbinder ni er att betala både frakt, returfrakt och andra kostnader som uppstår vid retur. Returnerad vara skall vara i obrukat skick, i originalförpackning samt med i förekommande fall garantibevis. Då ni slutför köp hos oss bekräftar ni att ni gått med på dessa villkor.
Enligt konsumentlagen 2000:274 § 14.3 gäller inte ångerrätten om varan pga sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.

8. Reservation
Reservation mot slutförsäljning, felaktig prisuppgift, fel lagersaldo eller fel fraktuppgift. Du meddelas alltid omgående via e-mail om något är felprogrammerat !

9. Återbetalning
Återbetalning av förskottsbetalad ej levererad vara eller godkänd returnerad vara sker omgående till ditt konto.

10. Lagval
Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag.

Guldfisken Zoo följer Konsumentverkets rekommendationer: se http://www.konsumentverket.se/lagar/